Tuesday, March 13, 2007

شوية أخبار بتوع كل يوم

السلام عليكم
العنوان من مطلع اغنية لوجيه عزيز بتقول..... شوية هموم بتوع كل يوم تلف فى راسى.... أفر يطلونى.... ولما يطلونى... أقلع مداسى.... -وألعن دماغ اللى نايم وناسى
أخبار فى بعض مش عارف أنتظر لغاية بكرة
أولا الرئيس الفرنسى جاك شيراك اعلنها أمس أنه لن يرشح نفسة لفترة رئاسة قادمة مع أن الدستور الفرنسى يسمح له بذلك بمده أقصاها
أثنى عشر عاما 12 وقد قال بالحرف الواحد للشعب الفرنسى أسمحوا لى ألا أترشح لفترة رئاسة قادمة وسوف أخدمك بطريقة أخرى باحب فرنسا هكذا قال الرئيس والله العظيم أنا حبيت الراجل ده علشان هو خدام الشعب وبيقولها كده من غير مايتكسف تحيا شيراك
ثانيا الرئيس الليبى فى تعليقه على التجربة الموريتانية سخر من الشعب الموريتانى وقال عنه أنه شعب قبلى مفكك , قام رد عليه رئيس المجلس العسكرى المؤقت وقاله أحنا فخورين أننا قبليون , قوم أنا أرد عليهم الأتنين وأقولهم تحيا ولد فال رئيس المجلس العسكرى الموريتانى على موقفه سيادة الفريق معمر لوسمحت أرجوك أستحلفك أسترحمك فك عن دماغنا وسيب موريتانيا فى حالها وليبيا تعيش جماهيرية تشاركية وشوية ألفاظ كده بس المؤكد أنها مافيهش ريحة ديموقراطية بدليل وجودكم والكتاب الأخضر
ثالثا الدكتور هانى سرور وأخته أتخانقوا مع بعض أمبارح حول من المسئول عن أكياس الدم الغير مطابقة وكمان النيابة أفرجت عنهم بكفالة بس أنا باحذر من هروب الدكتور هانى واخته الدكتورة نيفين, أنا قلبى أسود ونيتى سوده ومليان كلاكيع , بس صدقونى التجارب السابقة بتقول كده ممدوح إسماعيل وإيهاب طلعت ورامى لكح وووووووووناس كتيرة
بس على فكرة لو هيهربوا وكمان هياخدوا كل الفاسدين وكل الحرامية اللى فى البلد أنا اللى هوصلهم بنفسى وهابات قدام المطار لغاية لما أطمئن أنهم سافروا وبالورود هاودعهم كمان
سلام

No comments: